14 Ekim 2010 Perşembe

Fatmagül'ün Suçu Ne?

İzliyormuyum? Hayır. Ama reklamlardan biliyorum ne olduğunu. Zavallı kızın başına ne geldiğini. Olayı öğrenenlerin neler yaptığını.

Kıza tecavüz ediyorlar, bahaneleri hazır: Kafamız iyiydi. Kendileri değil, başkaları, kendilerine hap veren suçlu. Kafaları suçlu, çünkü kafaları yerinde değil. Sonra bunların aileleri olayı öğreniyor ve adları kirlenmesin diye yalancı şahitlik bile yapıyorlar. Kendi isimlerini koruyabilmek için kıza rahatlıkla iftira atıyorlar.

Kızın nişanlısı bunca zaman bana yalan söyledi diyebiliyor. Ulan kaç zamandır bu kızla birliktesin, zekâsı kıt abisi bile o kızın ne kadar iyi, ne kadar saf, ne kadar kırılgan olduğunu anlıyor. Sen bunca zaman kızın sadece güzel yüzüne mi baktın? Hayır o yapmaz, bunda bir bit yeniği var demek aklına gelmiyor mu? Ya oğlanın anası? Başımıza buda mı gelecekti diyor, bunu bize nasıl yaptı diyor. Kızı kötü bildiler, hiç demediler vay şerefsiz, gül gibi kızımıza ne yaptı. Hiç o günahı, o suçu işleyene/işleyenlere laf söylemediler. ( İlk bölümde, kızın bulunduğu yerde olayın tecavüz olduğu ortadaydı bence.)

Peki bu yalnızca bir senaryodan mı ibaret? Alt tarafı bir film mi? Yoksa Türkiye'nin gerçeği mi? İllaki dünyanın her yerinde insan hakları, kadın hakları, çocuk hakları, hayvan hakları ihlâl ediliyor ama maalesef bizim toplumumuzda daha çok ihlâl ediliyor. Maalesef.

Peki bu diziyi izleyipte işte benim hayatım, işte benim başıma gelenler diyen kaç kadın var. Bence çok, çok fazla.

Kızgın olduğum belli değilmi? Nedenini söyleyeyim. Evet bu dizinin gerçekleri beni hem üzüyor, hem kızdırıyor. Sadece orada bulunduğu için bir kadının, bir çocuğun tecavüze uğramasının suçlusu o kişi olabilirmi? Tecavüz etmek bir insanın sülasinin de adını kirletiyorsa, aileler adlarının bu şekilde duyulmasından çok korkuyorsa halâ nasıl bu kadar tecavüz var? Hukuk devletiyiz ya hani ! yeterli ceza verilse yine oranlar aynı mı olur? Bunlar beni kızdıran ve üzen şeyler.

Beni üzen hemde çok üzen başka bir olay varki tecavüz kadar kötü bence. Olayın gırgıra alınabilmesi. Beyin yıkama böyle mi oluyor? Feyste geyikler dolaşıyor: Fatmagül'ün suçu ne? Tuğba'nın eskilerini giymek; Fatmagül'ü felan bırakın şimdi. Öğrencinin suçu ne? Okuyunca başta komik gelebilir ama Fatmagül dedikleri kişi birden fazla kişi tarafından tecavüze uğramış, hayatı, onuru, gururu, şerefi, hayallari elinden alınmış zavallı ve bir çok kadını temsil eden genç, küçücük bir kız. Feyste bu paylaşımları yapanlara birşey söylemiyorum. Paylaşanların geyik olsun diye paylaştığını, olayı bu kadar derin düşünmediklerini biliyorum. Ama bu dizinin Türkiye gerçeği olması, Fatmagül'ün geyiğe alınması içimi parçalıyor. Allah hepimizi, çoluğumuzu, çocuğumuzu korusun.

1 yorum:

  1. Baharcığım içinde taciz,tecavüz,çocuk istismarı olan hiç bir diziyi,filmi izleyemiyorum,izleyemiyorum.Mide spazmı geçiriyorum resmen.
    Tecavüze mi uğradı biri kesin hak edecek bir şey yapmıştır.Burada dizinin kahramanı gece dışarı çıkıyor hopp tecavüz kaçınılmaz gibi gösteriliyor.Alttan verilen mesaj şu "gece sokaklar erkeklerindir ,eğer bu saatlerde çıkarsanız başınıza gelecek her şey, mübahtır".
    Bunun geyiğini çevirmekse olayı sıradanlaştırır kanıksamamıza yol açar ki işte o zaman korkmak lazım bence.

    YanıtlaSil