2 Ekim 2013 Çarşamba

Taşınma ve ödev

Sizlerin bu konuda ki fikirlerinizi almak isterim. Oturduğumuz evin iki kat üstünde ki daireyi aldık ve 2 haftadır evimiz biraz karışık. Önümüzdeki hafta inşallah taşınma işini bitireceğiz. Bu süreçte çocukların çok etkilendiklerini okumuştum ama bizim için çok zor olacağını düşünmüyorum çünkü Eylül'ün ortamı aynı olacak. Aynı apartman, aynı arkadaşlar. Sadece ev 2-3 haftadır çok dağınık ve taşınma sırasında da okul olduğu için biraz zorlanacağız gibi. Öğretmenine taşınacağımız söylediğimde "böyle şeyleri bana Eylül'ün söylemesini istiyorum" dedi. Bu dönemde Eylül ve Ekin için neler yapmak gerekir?

İKinci konu, ödev konusu. Eylül'ün anaokulu müdürüyle konuştuğumuzda zaten önümüzde 10 günlük bayram tatili var, havalar güzel çocukların aklı sokakta kalıyor, çocuklar anaokulundan yeni çıktı, 2-3 ay yaz tatili yaptılar. Bayramdan sonra hatta 29 Ekim'den sonra bir düzen oluşturun, bu günlerde çocuğu çok zorlamayın falan dedi. BAna da çok mantıklı geldi. Nasıl olsa bayram tatilinden dolayı çocuklar okulu iyice unutacaklar. Ama normal süreçte ödev konusunda neler yapmam gerekir? Ben Eylül'e "illa ödevi okumak zorunda değilim, ödeve bak ve ne yapman gerektiğini anlamaya çalış" dedim. Ama anlayamam ki dediğinde de "anlaman gerekmiyor, ben okumaya geleceğim, sen anlamaya çalış yeter" dedim. Gerçekten de okumadan çok güzel yaptı, ne yapması gerektiğini anladı. Sürekli ödevini yapması gerektiğini söylüyorum, o da yanımda dur anne diyor ama ben ödev bitene kadar başında durmayı pek sağlıklı bulmuyorum, tek başına yapmasının daha iyi olacağını düşünüyorum. Boyama ödevlerini zaten yaptırmıyorum. Çok düzenli çizgi çalışması yapmasa da olur gibime geliyor. Zaten çiziyor, motor gelişimi de iyi, çocuk için çok sıkıcı oluyor. Bir iki sıradan sonra taşırdığı oluyor, güzel olduğunu söylüyorum. Yalnızca sürekli ödev hatırlatmak, yapmadığı için sinirlenmek, öğlenci olduğu için ödevin bir kısmını sabaha bırakmak pek doğru gelmiyor bana. Bu ödev işini nasıl halletmeliyiz?

2 yorum:

  1. ödev konusu pek çok anne için zor bir süreç. Benimkiler daha küçük. Teoriğini biliyorum ama pratiğinde ne olur bilmiyorum. Allah c.c kolaylık versin

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim. Gerçekten çok zor bir süreç. :)

    YanıtlaSil