30 Mart 2011 Çarşamba

Kayserili Çocuklar, Fırat, Üniversiteli Genç Kızlar,Defne Joy Foster

Bizleri kötü haberlere alıştırmaya mı çalışıyorlar? O yüzden mi böyle adi insanlar yeterli, gerekli, caydırıcı cezalar almıyor? Evladı katledilmiş ailelerin evlerine girip, herşeylerini açık açık gösterip yazıyorlar. Bu canilerin isimlerini (Yılmaz Özdil'in de dediği gibi) kısaltarak veriyorlar, henüz suçu ispat edilmedi diye galiba. Adamlar itiraf ediyor, kafasına çekiçle vurdum, parçalara ayırdım diye ama henüz ispatı edilmemiş oluyor galiba.

Sokakta saldırıya uğrayıp yaralanan genç 27 (yirmiyedi) hastane tarafından kabul edilmiyor ve ölüyor. Ölüm nedeni vurulması değil, acil müdahale edilmesi gerekirken hastane hastane dolaştırılması. Herkes bilir ki kan kaybeden insanlar, müdahale edilmezse ölür. Bunu doktorlar bilmiyor mu yoksa. Bu ölen çocuk, bizim evladımız ya da nişanlımız olabilirdi. Başımıza gelmediği için şükredip, başımıza gelmesin diye dua mı edeceğiz? Yapacak başka bir şey yok mu?

Defne Joy Foster, Münevver, üniversiteli diğer genç kızlar gerçekten böyle bir şeyi hak mı ettiler? Kim hak ederki başlarına geleni. Peki neden yeterli cezalar henüz verilmiyor? Halk isyan etsin, heryer savaş alanına dönsün diye mi?

Kayserili üç çocuk, bildiğimiz hatırladığımız iyi haberini beklediğimiz üç çocuk. Maalesef olmadı. Kötü haberleri geldi. Cani herif çıkıp "sonrasında boy abdesti aldım" dedi. Bela okuyorum bu adama.

Fırat'ın komşuları sürekli muhtara, polise gidiyor. Yardım edin bu çocuğa diye. Muhtar, nüfus cüzdanının olmadığını, okula gönderilmediğini biliyor. Peki ilköğretim zorunlu değil mi? Okula gönderilmediği aşikar olan bir çocuğun ailesi neden ceza almadı? Neden devlet çocuğu o aileden almadı? Neden devlet sahip çıkmadı. Bak mahalleli ne güzel sahip çıkmış, birşeyler yapmaya çalışmış. Devlet neden sorumluğunu yerine getirmemiş?

Tavuk mu yetiştiriyoruz biz burada? Canımız et çektiği zaman keselim, yiyelim diye. Bunlar insan evladı, insan. Hepimizin başına gelebilir. Devlet acaba ne zaman doğru düzgün işler yapacak? Ya da bu devlet doğru düzgün işler yapacak mı, merak ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder