4 Nisan 2012 Çarşamba

Yeni Eğitim Modeli

         Yeni eğitim sistemi onaylandı onaylanacak. Peki biz anne-babalar veya eğitimciler onaylıyor muyuz? H A Y I R! Peki bu hayır bir şeyi değiştiriyor mu? H A Y I R! Herkes ülkesi için iyi şeyler yapmak ister ama ben bu sistemin kesinlikle ülkemiz için iyi olacağını düşünmüyorum. Çocuklar doğru düzgün evde eğitim almadan, kreşe, oyun grubuna ya da herhangi bir sosyal ortama girmeden küçücük yaşta okula gidecek. Tam alışacağı sırada okulu bitecek ve kız çocukları ve özürlü çocuklar okuldan  alınacak. Biz çocuk gelinler için üzülürken sayıları daha da artacak. Okula gidenlerde büyük ihtimalle istemedikleri bölümlere yerleştirilecekler. Ve böylelikle bir nesil çok harap bir şekilde büyüyecek.

          Bu sistem tartışmalarında benim anlamadığım bir konu var. Bu ülkede müslüman insan çok fazla. Yani nüfusun yarısından fazlası müslüman, değil mi?Müslüman insan kuran okumasını da namaz kılmasını da peygamberin hayatını da biliyor demektir. E o zaman nasıl "eski sistemde bu çocuklar 14 yaşına kadar din eğitimi almıyorlardı" diyerek bu yeni sistemi savunuyorlar? Yav bu çocuklar evde hiç mi görmüyor bunları.? Müslüman anne babadan öğreniyor zaten çocuk, müslüman olmayanlarında öğrenmesi gerekmiyor. Bunu bu şekilde zorla yaptırmak "hoşgörü" dinimize aykırı değil mi? Ben çocuğuma veririm din eğitimini veya vermem. Bu benim inancımla alakalı ve islamiyette inanç "Allah'la kul arasında" değil mi? Ama ben çocuğumu kurana göndermezsem "dinsiz" diye yaftalanmayacak mıyız? E nerede bunun müslümanlığı?

            Üniversite sınavı belirsizliği, sbs belirsizliği, küçücük yaşta bölüm seçme, okula erken yaşta başlama.... Maalesef güzel ülkemin iyi bir eğitim sistemi yok. İnşallah ülkem için her şey çok güzel olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder