11 Ağustos 2010 Çarşamba

Çok Yönlü Gelişimsel Eğitim Seti

6 dergilik bu setin ilk 4 dergisini bitirdik ve dünde 5 ve 6. dergilerine başladık. Dergilerle çalışırken 2şerli alıyoruz elimize. 2.kitapta hem kendi sayfalarına ait hemde bir önceki dergiye ait çıkartmalar var. Eylül'ün en sevdiği şeylerden birisi çıkartmaları yapıştırmak. İlk iki dergiyle haftasonu bitirdiğimiz 3.ve 4. dergiler arasına bayağı bir zaman koyduk, uzun süre yapmadık, elimize almadık. Haftasonu ise Eylül çok başarılı bir şekilde tamamladı. İlk iki kitapta "bu sayfada neler görüyorsun, anlatırmısın" diye sorduğumda "anne, bunu yapmayalım" diyordu, son yaptığımızda ise güzel güzel anlattı. Hatta benim dikkat etmediğim, yada büyük olduğum için kendimi şartlandırdığım ayrıntılara dikkat etti ve açıklamalarda bulundu. Matematiğe girişi de bu dergilerle yaptık. 3. ve 4. dergilerde, 2 ve 3 öğretiliyor. Hem nasıl yazıldığını görüyor, hem neyi ifade ettiğini anlatıyorum, hem de parmakla sayı karşılığını gösteriyorum. Eylül bu kaç dediğimde, hemen sayfadaki sayıya bakıp, parmağıyla iki veya üç yapıyor, yani kaç o diyorum, bazen söylüyor bazen söylemiyor. Dergilerin içindeki boyamaları ilk iki dergide yaptırdım ama bütün dergiler o boyalardan nasibini aldı, yani işin cılkını çıkardı. Şimdi burayı şu renge boya bölümlerini yaptırmıyorum. Dün 5. dergiyi yaparken ortasında hayvanların olduğu sayfayı gösterip, buradaki hayvanların isimlerini söylermisin dedim. Zebraya önce zürafa dedi, bir kaç hayvan sonra zürafayı bilince zebraya geri döndüm. Düzeltti hemen, zebra diye. Sadece timsahı bilemedi, papağanada kuş dedi. Fil, aslan, maymun, yılan, zürafa, zebra, papağan,timsah, hepsini pekiştirmiş oldu.



3. dergide Mert'in tuvaletini yaptıktan sonra sırasıyla ne yapması gerektiği sorulmuş ve çıkartma sayfasından sırasıyla çıkartmaların yapıştırılması söylenmiş. Soruyu sorduktan sonraki diyaloğumuz şöyledir:
B: Eylülcüm, Mert'in tuvaletini yaptıktan sonra ne yapması gerekiyor?
E: İnmek gerekiyor. (Çocuğum burada çok haklı, çünkü O önce iniyor ben sonra poposunu temizliyorum.) Elini yıkamak gerekiyor.
B: Poposu?
E: Evet?
B: Yani, poposunu yıkayacak. (çıkartma sayfasından çıkartmayı seçer, alır, çıkarır ve yapıştırır. Bu konuda gayet iyi.) Peki şimdi ne yapması gerekiyor?
E: (Yan sayfayı göstererek) Ağlaması gerekmiyor.
B: Peki ben senin poponu temizledikten sonra ne yapıyorsun?
E: Elimi yıkıyorum.
B: Peki sonra ne yapmış?
E: Anne gel gidip ellerimizi yıkayalım. (Burada da çok haklı, ellerimizi yıkamaya gidicez ki, sonrasında ne yaptığını görsün.)
B: (Benim lavaboya gitmeye hiç niyetim yok, suyla cılkını çıkarır çünkü) Musluğu kapatmış değil mi?
E: Evet.
Sonra yan sayfayı inceledik. Şeker veren amcaya çocuğun ne demesi gerekiyor? Bilmem sen söyle.
Peki Cemre arkadaşını yanlışlıkla düşürmüş. Arkadaşına ne demesi gerekiyor? Kalk. :))
(Üniversite sınavına az kaldı değil mi? Şimdiden başladık biz işte ders çalışmaya.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder