2 Nisan 2010 Cuma

B.E.Ö. Uzay

Haftanın konusuna önce uzay maymunları çizgi filmini izleyerek başladık.Filmi yarıda bırakıp İlk Okuma Güneş,Ay ve Yıldızlar kitabını inceledik. Güneşe ve gezegenlere baktık. Elimizdeki iki pinpon topundan birini sarıya boyayarak güneş yaptık, diğerini de maviye boyayarak dünya yaptık. Dünya güneşin etrafında böyle dönüyor diyerek sistemi gösterdim. Eylül mavi topu hem kendi etrafında hemde güneşin etrafında döndürdü.Prenses sinema salonu masal kitabının projektörünü güneş yaptık, mavi topta bulunduğumuz yeri yeşile boyadık. Projektörü açıp mavi topa tutunca bir taraf aydınlık bir taraf karanlık oldu. Gece ve gündüzün böyle olduğunu, dünyayı döndürünce bu sefer yeşil noktanın aydınlandığını yani bulunduğumuz yerde böylece gündüz olduğunu söyledim. Gece yatarken de uzay kitabını okumak isteyip istemediğini sordum. Okuyalım dedi. Yatarkende baktık.


Malzemelerimizi hazırladık.

Kitabı önce ben okudum.

Sonra kendisi okumak istedi.


En sonunda da dünya ve güneşin resmini yaptı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder