7 Aralık 2011 Çarşamba

"PENGUEN" Çalışması ve Penguen Lapbook

    Takip edenler bilirler çok zamanda az ve özensiz iş yaparım maalesef. Yine böyle bir çalışma yaptık kızımla. Lapbook için "penguen" yazısı hazırlarken aklıma Eylül'e "penguen" yazdırmak geldi. Elimizde ki ince, tahta harfleri kullandık. Önce bildiği gibi yazmasını istedim. Sonra ben kağıda yazdım (nasıl bir yazıysa o da) oradan bakıp yazmasını istedim. En son da hataları düzelttik.





Sonra bu tahta harfleri kullanarak lapbooku tamamlamaya karar verdim. 1 numara (4'e kadar numaralı yanılmıyorsam) zımpara kağıdıyla "penguen" kestim. Benim kestiğimi görünce Eylül'de kesmek istedi. Harflerden kağıda yazdıklarımı kesti O'da. O'nun kestikleri de boşa gitmesin, kendi lapbookunda O'nun da payı olsun diye lapbook başına kağıtları yapıştırdık. Benim kestiğim zımpara harfleri de küçük zarfın içine koyduk. Yine lapbookun başındaki "p"ler zımpara kağıdından. Penguen resmini de kendisi boyamak istedi. İlk sayfada ki küçük zarfın üstüne tavşan çizdi. Başka bir zarf kullanmak istedim kabul etmedi.







              Nasıl hazırladığıma, nerelerden faydalandığıma sıra gelince. Hayvanların özellikleri için nette arama yaptım. Değişik bloglardan ve vikipedi'den okuduklarımdan çıktı aldım. Diğerleride tamamiyle archisugar'dan (ç)alıntı. Eğer burayı incelerseniz http://montessoriegitimi.blogspot.com/2009/02/penguen-lapbook.html ne demek istediğimi anlarsınız. Esra'nın yaptığı gibi olmadı ama, taklit aslının aynısı olur mu hiç?

(Kuzum araya bir de resim ekledi. (çalışmanın arasına) Anne ve yavru ördek güneşli, mavi gökyüzünün altında, denizde yüzüyor. hemen hemen her resimde sarı güneş, mavi gökyüzü, çim ve çiçek oluyor. Bir de gülen insanlar.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder