12 Kasım 2010 Cuma

Yardımlaşma

Bu günlerde Eylül'e yardımlaşmanın ne kadar güzel birşey olduğunu öğretmeye çalışıyoruz. Kendisi birşey yaparken yada yapacakken O'na yardım edilmesine çok sinirleniyor. Boya yapmak istediğinde, eğer "anne sen getir" dememişse ve ben boyaları masaya getirmişsem olay çıkıyor. Masayı dağıtıyor, kollarını göğsünde kavuşturup, başka odaya veya banyoya gidip suratını buruşturup, boynunu büküp duruyor. Sinirleniyor. "kızım sadece yardım etmek istemiştim, sen yapabilirsin biliyorum ama sen kağıdı getirirken bende boyaları getirmek istemiştim" diyorum. Nafile. Biraz sonra hiçbirşey olmamış gibi geliyor, ya boya yapıyor ya başka birşey. OKuldan aldığım birgün, bir kız arkadaşının kendisine boya kalemi getirdiğini söyledi. Aldın mı dedim, hayır dedi. Neden dedim. Ben ondan istememiştim, kendim alacaktım dedi. Ne yaptın dedim, gidip kendim başka renk bir kalem aldım dedi. O sana yardım etmek istemiş, sen alabilirsin ama sen yorulma diye kendisi getirmiş dedim. Böyle örnekler çok fazla. TAkvimde ki günleri kendisi değiştirmek istiyorsa, ben elimi sürünce hemen dağıtıveriyor. Bağırıyor, çağırıyor, tükürüyor, bööööööööö tarzı bişeyler yapıyor, küsüp başka bir odaya gidiyor. Anlatıyorum, bunun adının yardımlaşmak olduğunu söylüyorum. Yardım istiyorum ve sonunda bana yardım ettiği için teşekkür ederim. Ben aslında yapabilirdim ama sen yaparak bana yardımcı oldun, teşekkür ederim, beni çok mutul ettin, ben çok mutlu oldum Eylülcüm diyorum. HOşuna gidiyor. Bazen ben istemeden bana yardım ettiğinde, bak sana yardım ediyorum/ettim diyor. Teşekkür ediyorum. Yardımlaşma hakkında konuşuyoruz, dinliyor, uyguluyor. Halâ kendisine yardım edildiğinde kızıp tepki gösteriyor. Kendisi yapabiliyorken başkasının yapmasını, kendisinin yapamayacağını düşündüğümüzden yaptığımızı sanıyor. Yapabildiğini göstermek, ispat etmek istiyor. Çünkü yapabilmek O'nun için büyüdüğünün göstergesi. Hergün elli defa sandalyenin üstüne çıkıp, bakın ben ne kadar büyümüşüm demi diyor. Oooooooooo çok büyümüşsün diyoruz. Büyümek çok önemli O'nun için. Yardımlaşmak değil. Kendisi yardım edebilir ama kendisine asla. Yada büyükler yardım ettiğine göre kendisi yardım edebilir ama yardım almaz. Çünkü küçükler alır yardımıl. Kısa bir sürede artık kendisine yardım edilmesine sinirleneceğini sanmıyor. Çok önemli bir sorun da değil bence. Sadece üzüldüğü bir konu ve O'nun üzülmesine dayanamıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder